Auto a vlak na železničním přejezdu

Mnoho řidičů stále podceňuje své chování na železničním přejezdu. Na chráněných i nechráněných přejezdech riskují tím, že se snaží před přijíždějícím vlakem rychle překonat přejezd. Neuvědomují si rozdílné možnosti vlaku při brždění a rozhled strojvedoucího.
Osobní vlak či rychlík, jedoucí po běžné trati a projíždějící železniční stanicí, běžně dosahuje při průjezdu rychlostí 70 až 100 km/h, jede-li v přímém směru. Strojvedoucí má omezený výhled díky ostatním vlakům, budovám, stromům, návěstidlům a v období zimy viditelnost navíc snižuje častými mlhami, sněžením a krátkým slunečním svitem.
Na fotografii vidíte výhled strojvedoucího z kabiny vozové jednotky, která běžně dosahuje rychlosti 130 km/h (maximální rychlost 160 km/h). Strojvedoucí v této pozici vidí cca 120 metrů své koleje. Ikdyž je tato konkrétní rychlíková souprava relativně lehká, přesto v případě, že by za obloukem koleje bylo například vozidlo na železničním přejezdu, pak řádově během jedné sekundy strojvedoucí musí rozhodnout o použití tzv. rychlobrzdy a následně mnohatunová souprava (zde 150 tun) začne brzdit. Nástup brzdného účinku u vlaku je podstatně složitější a pomalejší, než u osobního vozu (systém brzd vlaku je naprosto odlišný). Bezpečné zábrzdné vzdálenosti vlaků jsou u rychlostí do 100 km cca do 700 metrů a u rychlostí 100 – 160 km/h až 1 000 metrů. To je dráha pro bezpečné zastavení i při souhře nepříznivých podmínek. Při dobrých podmínkách, pohotové reakci strojvedoucího a perfektním stavu vlakové soupravy rychlík zabrzdí na 500 metrech z maximální rychlosti. 

Přesto – je to stále půl kilometru. Proto nezapomeňte – při střetu s vlakem je osobní vozidlo bez šance. Stojí to za ušetření několika minut při čekání? 
Download Premium WordPress Themes Free
Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
udemy free download
download karbonn firmware
Download WordPress Themes

Sdílet