V Klatovech vyhráli Toivonen a Kopecký

Jeden z nejzajímavějších ročníků klatovských soutěží posledních let ovládla známá jména. Králi 27. Historic Vltava Rallye se stali Finové Harri Toivonen a Cedric Wrede s vozem Ford Sierra Cosworth, mezi soudobými vozy prodloužila svou vítěznou šňůru dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, která zvítězila v 53. Rallye Šumava KlatovyBližší informace k soutěžím jsou k dispozici na klubových stránkách www.pamk.cz . 


Rekordní účast měla letošní 27. Historic Vltava Rallye, která se jela v pátek a v sobotu v západočeských Klatovech. Ve startovní listině zůstalo po několika omluvenkách zapsáno 76 dvojic, které se téměř přesně napůl podělily o účast v mezinárodním klání a v českém šampionátu. Úroveň podniku pozvedla i účast čtyř vozů, které přivezl tým Past racing až z dalekého Španělska a které se hned od úvodu soutěže zařadily do popředí výsledkové listiny. Hned na první rychlostní zkoušce (vedené po tradičním Klatovském okruhu) byl nejrychlejší Daniel Alonso Villarón, navigovaný Candido Carrerou. Tato dvojice udávala tón po celou páteční etapu, kdy sice dvakrát na rychlostních zkouškách utrpěla dílčí porážku, vždy ale jen od svých týmových kolegů. Vítěz poslední erzety dne, Xésus Ferreiro, musel bohužel pro technické potíže v pátek večer ze soutěže odstoupit, hlavními Alonsovými sekundantem ale zůstal Harri Toivonen. Mladší bratr soutěžácké hvězdy z osmdesátých let ještě více přitlačil na pilu v sobotu, kdy se dokonce přesně v polovině etapy posunul do čela. Vedení pak už finské duo Toivonen – Wrede udrželo a na cílové rampě mohlo oslavit zasloužený triumf. Druhý dojel jejich týmový kolega Alonso Villarón, ze třetí příčky se letos radoval trojnásobný vítěz „Vltavy“ Nor Valter Christian Jensen, který vodil vůz BMW M3. V soutěžení domácích jezdců si nejlépe vedli Vlastimil Neumann a Otto Slezák s vozem Ford Escort RS Cosworth, druzí byli Káňa s Králem na Fordu Sierra Cosworth a třetí příčka v cíli patřila nestárnoucím Jindřichu Štolfovi a Zdeňku Hawlovi s vozem Rover Metro GTi.

Do 53. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo dokonce 84 dvojic, z nichž jich přesně dvě třetiny i celou soutěž dokončily. Hned od úvodu převzali otěže největší favorité. Do vedení se okamžitě dostali Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem na voze Škoda Fabia R5, kteří v první etapě ovládli všechny rychlostní zkoušky a právě postupným sbíráním vteřinek a desetinek si vytvořili rozhodující náskok. Ten pak dovedli až ke svému rekordnímu pátému klatovskému vítězství. Stříbrnou pozici si od začátku drželi Rusové Alexej Lukjaňuk a Alexej Arnautov s Fordem Fiesta R5, kteří ale hodně času ztratili na večerním Korábu a poté už nemohli pomýšlet na útok na Kopeckého. Naopak se na ně ze třetí příčky začali tlačit Václav Pech s Petrem Uhlem a dalším Fordem. Vyrovnaná bitva o stříbro pak pokračovala i téměř celou sobotní etapu až do RZ se symbolickým číslem 13. Na ní Pech zavadil o obrubník a poškodil kolo, které musel následně vyměnit. Na třetí příčku se posunula mladá finská dvojice Juuso Nordgren – Tapio Suominen v barvách týmu Škoda Motorsport, která zaslouží pochvalu zejména za skvělý výkon v sobotní etapě. Mládí se prosazovalo i na dalších příčkách, čtvrtý dojel do cíle Filip Mareš a pátá příčka patřila Václavu Kopáčkovi. V ostře sledované kategorii 2WD si nejlépe vedl domácí mladíček Jan Talaš, navigovaný v Peugeotu 208 R2 Zbyňkem Pilsem. Obě klatovské soutěže doprovázelo téměř letní počasí a i přes vysoké tempo a několik havárií se celý víkend obešel bez vážnějších zranění závodníků či diváků.

Autor: Karel Špaček, tiskové středisko

Sdílet