Ve dnech 23. – 24. září 2017 proběhl v italském Chianti poslední závod seriálu Mistrovství Evropy v závodech do vrchu historických automobilů doplněný o Pohár národů v této disciplíně. Čeští reprezentanti zde uzavřeli velmi úspěšnou sezonu. V poháru národů skončil Český národní tým na druhém místě a to velmi těsně. Při stejném počtu bodů s vítězným italským týmem rozhodlo o vítězství až umístění dalších jezdců, kde domácí Italové měli výhodu velkého počtu velmi kvalitních jezdců i vozů. Zato v individuálních hodnoceních jsou čeští reprezentanti naprostou špičkou, z 5 možných titulů Mistra Evropy získali 3.
V kategorii 2 (vozy 1970-1975) získal svůj třináctý titul Ing. Josef Michl se svojí Škodou 130RS, který svedl strhující souboj s Italem Palmierim na De Tomaso Pantera. V kategorii 3 (vozy 1976-1981) získal svůj druhý titul Jiří Kubiček též na Škodě 130RS, který celou sezonu sváděl souboje s rakouským jezdcem Glinznerem na Porsche 911 RS a v závěrečném podniku nad ním zvítězil v přímém souboji. V kategorii 5 (formulové historické vozy) získal titul Ondřej Chytil na MTX 1-03 po konstantních velmi dobrých výkonech v celé sezoně.
Trojici Mistrů Evropy doplnili na druhém místě v kategorii 1 (vozy do 1969) Ing. Vladimír Konicar na BMW 2002 Ti, na třetím místě v kategorii 3 Lukáš Matušek na Škodě 130RS a Petr Tykal v kategorii 5 na MTX 1-03. Důležitou součástí Českého národního týmu byli i nestor Miroslav Adámek se svým NSU, který po technických problémech v začátku sezony na „bednu“ nedosáhl a Jindřich Jindra, který se Škodovkami 110 a 120S působil hned ve dvou kategoriích (2 a 3) a svou účastí se výrazně podílel na zisku titulů obou našich Mistrů v uvedených kategoriích.
Celkově lze právě uzavřenou sezonu pro historiky hodnotit jako velmi úspěšnou, počtem titulů jsou závody historických automobilů do vrchu nejúspěšnější disciplínou, která reprezentuje Českou republiku pod záštitou Autoklubu.