DRAMATICKÝ ZÁVOD V BRNĚ PRO DUŠANA KOUŘILA

TCR Eastern Europe pokračovalo třetím podnikem na našem domácím Masarykově okruhu v Brně. První zářijový víkend se sešla středoevropská automobilová elita a i přes výrazné koronavirové opatření všichni připravili své závodní vozy na další souboje během Masaryk Racing Days 2020. Za ACCR Czech Talent Team usedl do červeno-bílého vozu Hyundai I30N TCR s číslem 59 Dušan Kouřil.

Ve startovní listině závodu TCR se objevilo celkem 16 jezdců, jejichž cílem bylo utkat se o stupně vítězů ve dvou vypsaných závodech. Mezi největší favority těchto závodů patří mladí junioři, mezi které se řadí také osmnáctiletý Dušan Kouřil. Pátek se nesl ve znamení volného tréninku a kvalifikační jízdy. Našemu jezdci se podařilo vybojovat skvělé podmínky pro start v následujících dvou závodech. Startovní pořadí se určuje dle dvou nejlepších časů v kvalifikaci, dva rychlé výjezdy z boxů a v obou Dušan Kouřil trefil takřka ideální kolo. I proto tým zvolil raději taktiku šetřit pneumatiky do samotných závodních jízd. Kvalifikace tak přinesla druhou startovní řadu do prvního závodního podniku a třetí pozici do závodu druhého. Mezi TOP 5 na startovním roštu byly jen minimální rozdíly, což slibovalo drama v obou závodech.

Očekávaný start sobotního závodu byl naplánován na 12:45 a jezdci TCR Eastern Europe mohli nastoupit před nečekaně zaplněnými tribunami, další diváci sledovali živý přenos na internetu. Již od startu závodu Dušan Kouřil figuroval na jeho čele, kdy jednu pozici získal hned po startu a držel se za vedoucí dvojicí. Skvěle zvládal i útoky soupeřů a dlouho si v závodě držel třetí příčku. V druhé polovině ovšem přišlo překvapení, český pilot pocítil atak dalších jezdců, kteří jej začali předjíždět. Z těchto problémů nakonec vyplynula zastávka v boxech z důvodu poškození pneumatiky. I přesto, že tým mechaniků ji co nejrychleji vyměnil, znamená tato výměna při sprint závodech podstatný propad ve startovním poli. Dušan se tak zařadil na chvost startovního pole a do konce závodu již nebyla možnost tuto pozici vylepšit.

Bohužel také nedělní závod se nesl v podobném duchu. Skvělý začátek, třetí příčka a opět propad startovním polem kvůli problémům s přední pneumatikou. Stejně jako v předchozím závodě náš tým využil podporu inženýra z továrního týmu Hyundai Motorsport, který jednoznačně diagnostikoval příčinu poškození v podobě probržděné pneumatiky. Tým Janík  Motorsport by tak na celý uplynulý víkend nejraději zapomenul a již nyní se plně soustředí  na nadcházející poslední podnik seriálu TCR Eastern Europe. Tím bude ve dnech 24. – 25. 10. 2020 klání v maďarském Hungaroringu, kde se budou čeští zástupci opět snažit najít cestu k co nejvyšším příčkám.

 

 

Sdílet