Agrotec Petronas Rally Hustopeče patří mezi jezdci i fanoušky k nejoblíbenějším podnikům v kalendáři mistrovství České republiky v rally. Charakter tratí, šotolinové úseky, noční průjezdy a kompaktní formát z ní dělají unikátní zážitek. Pořadatelé připravili na jubilejní 20. ročník nejtěžší soutěž v její historii. Vyžadovaných 150 kilometrů rychlostních zkoušek si dobrovolně protáhli na rovných 200, přitom ale stále platí jejich pravidlo, že se celá soutěž odjede během 24 hodin. Přispívá k tomu pouhých 164 přejezdových kilometrů, což je další unikát. Žádná jiná soutěž u nás není tak kompaktní. Ve startovní listině nechybí nikdo z prvních jedenácti posádek průběžného pořadí.
Posádka Jan Kopecký – Jiří Hovorka s vozem Škoda Fabia RS Rally2 je po vítězství na Rallye Český Krumlov ve vedení šampionátu a dostala tak od pořadatelů přidělené startovní číslo 1. Jan Kopecký je mimochodem nejúspěšnějším jezdcem historie této soutěže. Osm vítězství, čtyři druhá místa, jedno odstoupení pro technickou závadu z vedoucí pozice. Opravdu ojedinělá statistika. „Letos nás čeká mimořádný ročník,“ předpovídá Jan Kopecký. „Tolik ostrých kilometrů se tu nikdy nejelo a je vidět, že na jubilejním ročníku si dali pořadatelé hodně záležet. Opět se hodně pojede ve vinicích, čeká nás mnoho šotolinových úseků a jako už tradičně k tomu bude neuvěřitelné horko. My jsme na to ale připraveni a doufáme, že se nám na naší domácí soutěži podaří zajet dobrý výsledek. Chtěl bych všechny fanoušky do Hustopečí pozvat, protože takto velkoryse pojatý jubilejní ročník se nebude hned tak opakovat. Jsem si jist, že i u tratí bude na co koukat, tak neváhejte a přijeďte,“ dodává Jan Kopecký.
Úřadující český šampion, Dominik Stříteský, upřednostnil Rally Hustopeče před šotolinovou Polskou rally (ERC), ale na jihu Moravy nebude mít jednoduchou úlohu. V cestě za co nejlepším výsledkem mu totiž stojí nejen česká špička, ale i řada zahraničních soupeřů. Díky zařazení soutěže do ERT a CEZ, přilákal letošní ročník do Hustopečí nebývale silné mezinárodní pole. „Na středečním testu jsme vyzkoušeli několik věcí a najezdili docela dost kilometrů. Na závod se těšíme, svým charakterem je to taková druhá Barumka, náročná a horká. Počasí by mělo zůstat stabilní, což je fajn, protože nás nečeká laborování s pneumatikami jako na Krumlově. Uvidíme, jak se nám bude dařit, čeká nás také hodně šotoliny. V minulosti to nebyl úplně můj závod, ale před rokem jsme tady vybojovali třetí místo, takže jsem zvědavý, jak se nám bude dařit letos,“ řekl Dominik Stříteský.
Chybět nebude ani EuroOil team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel s Citroenem C3. „Bude to přesně ta správná rallye. Každá zatáčka klouže jinak, někde je prach, někde můžeme jet půlkou auta mimo cestu. Střídají se tady různé druhy asfaltu, každý má jinou přilnavost. A tradičně jedeme i v noci. Na ostatních závodech už tak rozdílné podmínky nejsou. Tohle je rally, kde se musí neustále improvizovat a předvídat,“ říká pětinásobný vítěz Hustopečí a pokračuje: „Využili jsme oficiální testování přímo v dějišti závodu, protože vyzkoušet auto na místě je přes veškerou snahu nenahraditelné. Styl řízení na zdejších tratích je naprosto odlišný. A kdyby snad mělo zcela výjimečně a neočekávaně zapršet, tak na to bychom asi dlouho vzpomínali.“
Další příležitostí, jak prodloužit unikátní šňůru šestnácti dojetých soutěží za volantem GR Yarisu Rally2, bude mít posádka Filip Mareš – Radovan Bucha. „Hustopeče řadím spolu s domácí Bohemkou ke svým úplně nejoblíbenějším soutěžím. Vždy se těším i na u nás nepříliš tradiční šotolinové úseky a letos o to více, protože jsem v Hustopečích startoval naposledy před třemi lety. V roce 2019 jsem zde navíc vyhrál svůj dosud jediný závod MČR, takže jsem odhodlaný pokusit se v Hustopečích potvrdit naši rychlost z úvodu sezóny a ze všech sil zabojovat o celkové vítězství,“ prozradil své ambice Filip Mareš.
Na svůj druhý start v Hustopečích se chystá také posádka Filip Kohn – Ross Whittock. S vozem Škoda Fabia RS Rally2 je mezi vinohrady čeká premiéra. Filip Kohn měl po Rallye Český Krumlov v plánu ještě start na světové Rally Italia Sardegna, ten mu ale překazily zdravotní potíže. Za volant Fabie RS Rally2 se znovu posadil na oficiálním středečním testu v Šitbořicích. „Test jsme využili především pro přípravu základního nastavení, ale neměli jsme moc možností, potřebovali bychom na to víc různých zatáček a povrchů. Základní setup ale máme, i když o tom musíme ještě přemýšlet. Další možnost budeme mít na shakedownu. Hustopeče se nám líbí, mám rád šotolinu a tahle soutěž má navíc naprosto specifický charakter. Po třech letech si toho moc nepamatuju, což bude oproti konkurenci nevýhoda, ale s tím do toho jdeme. Určitě bude potřeba najít optimální nastavení, abych mohl věřit autu i sobě. Šotolinové úseky budou podle mého názoru klíčové,“ uvedl příbramský Filip Kohn.
(Jan Koudelka a týmové TZ)