RED BULL RING HOSTIL DRUHÉ KOLO NAŠEHO OKRUHOVÉHO ŠAMPIONÁTU

F4 CEZ: Red Bull Ring nabídl rychlost, nehody i premiérová vítězství

Druhý podnik letošní sezóny F4 Central European Zone se konal ve dnech 16.–18. května na Red Bull Ringu a o dramatické momenty nebyla nouze ani v jednom ze tří závodů. Nejúspěšnějším jezdcem se stal Gino Trappa z týmu Jenzer Motorsport, který převzal dva vítězné poháry. Na prvenství dosáhl i David Walther z Maffi Racing.

Závodníci se vrátili na místo, kde před měsícem odstartovali svou novou sezónu. Jen počasí zásadně změnilo svou podobu a teploty oproti úvodnímu dubnovému víkendu výrazně klesly. Co však zůstalo stejné, byla rychlost Gina Trappy z týmu Jenzer Motorsport. Argentinec zde před měsícem dojel ve všech závodech na druhém místě a jeho motivace postoupit o jednu pódiovou příčku výš byla větší než kdy předtím.

V kvalifikaci sesadil z prvního místa týmového kolegu Maxe Karhana až na poslední možný moment a získal pole position s rozdílem pouhých 0,041 sekundy. Švýcarský tým tak obsadil první řadu na startu, ale byl to právě Trappa, kdo předvedl špičkový start a když se podíval do malých zpětných zrcátek své formule 4, viděl, jak se za ním tvrdě bojuje. To mu dalo možnost poodskočit svým pronásledovatelů a uhánět vstříc vítězství. Možná bychom se ještě v závěru úvodního závodu dočkali dramatického boje o první místo, protože na Trappu se později dotáhl David Walther, ale než si stihl nabrousit zuby k útoku, okruhem vlály červené vlajky a krátce před cílem byl závod zastaven. Javier Herrera se totiž po souboji s týmovým kolegou Nicolasem Cortesem ocitl koly vzhůru před první zatáčkou. Mexickému jezdci se naštěstí nic nestalo, ale oba krajané si za vzájemný incident odnesli penalizaci.

Trappa tak po premiérovém pole position oslavil i premiérové vítězství. Ačkoliv trochu smutnil, že mu k němu dopomohly červené vlajky a nerozhodlo se mezi ním a Waltherem přímo na trati, plnohodnotnou radost bez jakýchkoliv výhod si užil v závěrečném třetím závodě víkendu, do kterého startoval ze šestého místa, postupně předjížděl jednoho soupeře za druhým a vítězstvím si udělal sladkou tečku za druhým závodním víkendem v F4 CEZ.

David Walther sice nedostal šanci bojovat v prvním závodě o vítězství (a nakonec kvůli penalizaci spadl na třetí pozici za Williama Karlssona), vše ale si vynahradil hned v tom druhém. Probojoval se do čela, za ním se to mlelo a on směle ujížděl vstříc šachovnicové vlajce. Přestože jeho pronásledovatelé dostali díky safety caru šanci znovu zabojovat o první místo, Walther si restart zkušeně pohlídal a nikoho z dvojice týmu Renauer Motorsport – Williama Karlssona a Hadyho Mimassiho, před sebe nepustil.

Domácí rakouská stáj Renauer Motorsport slavila dvojitým pódiovým umístěním velký úspěch, naproti tomu ani jeden ze zástupců Jenzer Motorsport se letos poprvé nedostal mezi TOP 3.

Ve třetím závodě však měla švýcarská stáj opět převahu – vítěze Trappu doplnil na třetím místě týmový kolega Max Karhan. Mezi ně se vklínila fantasticky jedoucí Mathilda Paatz, která startovala z pole position a dlouhou dobu držela vedení, než na ni úspěšně zaútočil Trappa. Mladá Němka byla odhodlaná další místo neztratit. Jela perfektně a jakýkoliv útok ze strany Karhana úspěšně odrazila, aby se jako první žena v historii F4 CEZ ocitla na podiu v celkovém pořadí závodu.

Druhý podnik šampionátu nabídl závodnické momenty jak se patří, od krásných předjížděcích manévrů, přes tvrdé souboje až po nepěkné nehody, při nichž se ovšem nikomu nic nestalo. Odhodlanost mladé jezdecké generace byla vidět v každé zatáčce a při každém duelu, kterých Red Bull Ring poskytoval bezpočet.

GT Cup Series zahájil sezonu na Red Bull Ringu ve velkém stylu

Novou kapitolu šampionátu GT Cup Series odstartoval Red Bull Ring, kam se ve dnech 16.–18. května sjeli závodníci a týmy, aby po zimní přestávce porovnali své síly a zahájili bitvu o poháry a body do průběžného hodnocení.

GT Cup Series zavítal v tradičním květnovém termínu na rychlý Red Bull Ring a nabídl prvotřídní závodění sportovních vozů několika kategorií. Převahu co do počtu i rychlosti měla kategorie GTX, kde proti sobě soupeřily vozy značek KTM, Lamborghini, Pagani a Lotus. Víkend v Rakousku si v GTX podmanili domácí zástupci. Rakušan Jack Russel z rakouského týmu MZR Motorsportcentrum Ried vyhrál s rakouským vozem KTM X-BOW GT2 oba nedělní sprinty a z domácího prostředí odjížděl neporažen. Obdobně úspěšný byl tým MZR i v sobotní vytrvalosti, kde slavila posádka Rupert Atzberger a Reinhard Kofler.

Královskou kategorií v závodech sportovních vozů je samozřejmě GT3. V Rakousku se nesl souboj v duchu německých vozů BMW a Mercedes, a nakonec to byla bavorská značka, která si odnesla dvě výhry ze tří závodů. Rudolf Beňo a Richard Gonda z týmu Aries Racing dovedli své BMW M4 GT3 k vítěznému konci v sobotním vytrvalostním závodě s Beňo ještě triumfoval ve druhém nedělním sprintu. První sprint se naopak stal kořistí Poláka Piotra Wiry s Mercedesem AMG GT3.

Závodní stroje GT4 se sice rychlostně nemohou rovnat tempu vozů GT3, ale na Red Bull Ringu svůj rychlostní deficit dohnaly svou početností a nabídly skvělou podívanou a těsné závodění. Mercedes, Porsche, Lotus a nově i Aston Martin rozehrály atraktivní souboje trvající od startu do cíle sprintových závodů i vytrvalosti.

Stáj Buggyra ZM Racing vyhrála s Mercedesem AMG GT4 oba sprinty, to ovšem plně nevypovídá o průběhu závodů. Nováček Filip Nedoma nastoupil do svého prvního automobilového závodu a spolu s dalším debutantem Troyem Sovičkou bavili diváky svým urputným bojem o prvenství. Nedoma nakonec udržel svůj mercedes před Sovičkou s lotusem o necelé tři desetiny sekundy. Stejný scénář se opakoval i ve druhém sprintu. Nedomu tentokrát v mercedesu vystřídal zkušený Martin Hudec, se Sovičkou si několikrát vyměnili pozice, ale nakonec to byl opět německý vůz, který projel cílem první – tentokrát s náskokem menším než dvě desetiny. Ve vytrvalostním závodě naopak vyhrála posádka Miha Primožič a Mathias Lodi s Mercedesem AMG GT4 týmu Lema Racing.

Kategorii GTC1 pro pohárové vozy Porsche 911 dominoval tým Trencar Racing a jezdec Bob Bau, který vyhrál oba sprinty i vytrvalostní závod. Nakročeno k obhajobě titulu v kategorii GTC ve vytrvalosti má po rakouském vítězství dvojice Josef Záruba a Jakub Knoll s Lamborghini SuperTrofeo z týmu Mičánek Motorsport.

(Aleš Sirný)

Sdílet