POSLEDNÍ MISTROVSKÉ BODY SE ROZDĚLOVALY V LANŠKROUNĚ

Na GMS Albrechtickém kopci v Lanškrouně proběhl o víkendu závěrečný podnik LIQUI MOLLY Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu. Na čtyřkilometrové trati se rozdělovaly poslední mistrovské body a zájem o účast na závěrečném podniku byl obrovský. Diváci mohli sledovat více než 150 startujících v domácím mistrovství, České trofeji a seriálu Maverick Hill Climb Czech. Absolutní vítězství v obou dnech vybojoval Miloš Beneš, Václav Janík skončil v sobotu druhý a v neděli třetí, pro bronz si v prvním závodě dojel Petr Vítek, který se v neděli posunul na druhou pozici.

Závěrečný sedmý podnik LIQUI MOLY Mistrovství ČR v závodech do vrchu proběhl za úmorného vedra, které potrápilo nejen jezdce v nehořlavých kombinézách, ale také všechny činovníky i pořadatele. Vysoké teploty nepřály ani technice, která často pracovala na hranici svých možností.

Často se stává, že poslední podniky sezóny trpí menším zájmem jezdců, zejména v situaci, kdy je o konečném pořadí rozhodnuto. Přesně naopak tomu bylo v Lanškrouně, kde startovalo celkem 153 jezdců.

V absolutním pořadí zvítězil v obou dnech Miloš Beneš, který je suverénem letošní sezóny a na své konto si připsal celkem 300 bodů. Stal se tak jednoznačně absolutním Mistrem České republiky. „Lanškroun považuji za svůj domácí závod. Je to skvělá trať, která vyhovuje koncepci našeho vozu i mému jezdeckému stylu. Je široká a rychlé zatáčky nechávají vyniknout vlastnostem naší Oselly, krásné svezení, téměř jako na okruhu. Soupeři jeli rychle, ale stále jsem si držel drobný náskok a kontroloval situaci. Jeli jsme použité pneumatiky, takže na traťový rekord jsem ani nepomýšlel. Zůstali jsme za ním asi vteřinu, ale vzhledem k velkému vedru a starším gumám to byl slušný čas. Obrovské poděkování patří všem pořadatelům, a především traťovým komisařům, kteří museli celé dva dny snášet na svých postech úmorné vedro,“ popsal závodní víkend čerstvý Mistr republiky – Miloš Beneš (Osella FA30 – GMS Czech Racing Team)

O druhé místo sváděl urputný boj Václav Janík s Petrem Vítkem. Z horkého víkendu si každý odváží body za druhou a třetí pozici. V sobotu byl úspěšnější Václav Janík, který v neděli dokončil na třetí příčce. V konečném hodnocení obsadil druhé místo s celkovým skóre 186 bodů.

Petr Vítek má za sebou velmi úspěšnou sezónu a se 178 body obsadil v konečném hodnocení třetí místo absolutně. Stejná pozice mu patřila v sobotním závodě v Lanškrouně, v neděli vybojoval druhou příčku, když se mu podařilo porazit Václava Janíka o necelých 0,33 sekundy v součtu obou jízd. „Závěrečný podnik pro nás dopadl velmi dobře. Organizace fungovala, pouze v sobotu se program protáhl až do večerních hodin. Z velké části to ale přikládám opožděným příjezdům několika jezdců na start. V neděli jsem si pěkně zazávodil s Vaškem, který mě porazil v první jízdě. Ve druhé jsem mu to dokázal vrátit, ale prorazil jsem chladič a nemohli jsme nastoupit do třetí jízdy. Vašek ji jel, ale už nezrychlil, takže jsem skončil druhý. Bylo to opravdu těsné. Vedro bylo hrozné, ale i přes to jsme si poslední závodní víkend užili,“ zhodnotil závěrečný podnik Petr Vítek (Osella PA30 – Climart Racing Team).

Vítězem kategorie uzavřených vozů v obou závodních dnech Albrechtického vrchu se stal David Komárek, který je rovněž čerstvým Mistrem ČR v kategorii I. „Pro nás velmi vydařený závod stejně jako celá sezóna. Lanškroun nám sedí, je to rychlá trať. I když máme kvůli předpisům předělané, a především dovážené auto, dokázali jsme se přiblížit loňskému času, a to vezeme téměř o sto kilo navíc. Já jsem chtěl porazit Marka a Kristýna měla za úkol pokusit se vybojovat třetí místo v konečném hodnocení kategorie jedna. To se jí nakonec o tři body povedlo, takže letošní návrat do mistrovství republiky vyšel našemu Komvet racing týmu na jedničku,“ komentoval úspěchy týmu David Komárek (McLaren F1 Evo 2019 – KRTZ motorsport).

Po nehodě ve Vrbně a náročné opravě svého speciálu KTM obsadil dvě druhá místa v kategorii jedna Marek Rybníček, který je rovněž druhý v konečném hodnocení této kategorie. „Jsem spokojený. Po havárii ve Vrbně jsme měli na autě hodně práce. Nevěděl jsem, jestli bude všechno správně fungovat a jestli se já dokážu rychle dostat do tempa. Mechanici odvedli kus práce, během sobotního dopoledne jsme ještě něco doladili a mohl jsem se plně soustředit na závod. V rámci mistrovství už nebylo o co bojovat, skupinu dvě jsme s přehledem vyhráli, takže jsem jel v klidu a v pohodě. Domácí šampionát je za námi, ale ještě plánuji start v Rakousku,“ prozradil Marek Rybníček.

V Mistrovství ČR historických vozidel zvítězil v obou závodech Jaroslav Prášek s Chevronem B42 F2, v České trofeji vybojoval první místo v sobotním závodě Michal Roll (Porsche 997 GT3), v neděli byl první Lukáš Keller (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Letošní ročník Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu je minulostí, ale účastníky České Trofeje čeká ještě závěrečný podnik v Divákách u Hustopečí, který proběhne v termínu 8. – 10. září 2023 a koná se současně se seriálem Maverick Hill Climb Czech. 

Jan Koudelka

Tel: 737 234 535

koudelka@autoklub.cz

www.autoklub.cz

foto: Czech hillclimb Photographs

Sdílet