RECHBERG SE VRÁTIL DO EVROPSKÉHO KALENDÁŘE

Po tříleté pauze se do evropského šampionátu v závodech do vrchu vrátil populární Rechberg. Rakouský podnik je u českých jezdců velmi oblíbený, a tak není divu, že se v dějišti závodů sešlo celkem dvacet zástupců České republiky. Naše reprezentanty doplnilo několik dalších jezdců, kteří si krásnou trať nenechali ujít. Nejrychlejším českým pilotem se stal opět Petr Trnka, který zvítězil ve skupině E2-SC a v absolutním pořadí dojel jako druhý za Italem Merlim.

Po dlouhé pauze se na Rechberg těšili jezdci i fanoušci, čemuž nasvědčoval nejen obrovský počet diváků, ale také 240 startujících. V pátek a v sobotu ráno sice pršelo, ale pak se počasí umoudřilo a nedělní závodní den už nad Rechbergem panovalo příjemné jarní počasí.

Petr Trnka bojoval jako obvykle především s Christianem Merlim a opět s ním sváděl velmi vyrovnaný souboj. Ve skupině E2-SC zvítězil a v absolutním pořadí obsadil druhé místo. „Pořadatelé odvedli velký kus práce a organizačně probíhalo vše na jedničku. Trať v Rechbergu je krásná, auto fungovalo, nicméně trochu laborujeme s pneumatikami. Přešli jsme na Avony, ty se ale chovají jinak než Pirelli, na které jsem byl zvyklý a fungovaly na různých površích stejně. U Avonek je to trochu složitější. Ale jinak jsem spokojený. Christian obul na druhou závodní jízdu novou sadu gum a to rozhodlo. Ale po celý víkend jsme byli velmi vyrovnaní a myslím, že nás letos čeká ještě hodně zajímavých soubojů.“

Druhým nejrychlejším českým jezdcem byl Josef Hlavinka junior, který se slabším vozem Gloria C8F vybojoval 15. místo absolutně. „V Rakousku jsem startoval poprvé a Rechberg mě naprosto uchvátil. Je to jeden z nejhezčích závodů, které jsem kdy jel. Bylo vidět, že si pořadatelé na přípravě podniku dali opravdu záležet. Famózní trať i zabezpečení, nádherné prostředí a neskutečný počet diváků. Co se týče samotné trati překvapilo mě, jak velké stoupání ve skutečnosti má. Obával jsem se, jestli mi budou dobře vycházet převody, ale nakonec to bylo v pohodě. Prostě všechno vyšlo skvěle.“

Nejrychlejším českým zástupcem v kategorii uzavřených vozů se stal Martin Jerman s Lamborghini Huracan GT3. „O Rechbergu musím mluvit pouze v superlativech. Už jsem tady startoval mnohokrát, vždy jsem si ho užil, ale letošní ročník byl opravdu výjimečný. Nevím, jestli to bylo dlouhou pauzou, ale nepamatuji si větší počet startujících a především diváků. Pořadatelé vše zvládli na jedničku, fanoušci byli skvělí a po celý víkend panovala v Rechbergu parádní atmosféra. A myslím si, že to nebude pouze můj názor.“

Na Rechbergu se premiérově představila také Tereza Machová, která se svojí Normou M20F zvítězila ve třídě E2-SC-2000. „Z Rechbergu jsem nadšená, ještě nikdy jsem na kopci neviděla tolik diváků, kterým pořadatelé připravili podle mého fantastický zážitek. Je to úžasná trať, i když jsem napoprvé nevěděla, kde to můžu podržet a kde ne. Trochu jsme laborovali s nastavením, upravovali jsme světlou výšku auta podle aktuálních předpisů, ale bylo to moc, takže bylo potřeba trochu ubrat. Navíc jsme měli na tuto trať poměrně krátké převody. Ale jinak to byl opravdu skvělý víkend, a to včetně počasí.“

Dalším podnikem evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu je už tento víkend španělský závod Subida al Fito.

(Jan Koudelka)

foto: Czech hillclimb Photographs

Sdílet