Bronz pro Čechy ve FIA ecoRally Cup!

Závěrečný podnik letošního mistrovství FIA ecoRally Cup v italských Dolomitech zakončila posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona Electric druhým místem. V celém šampionátu tak obsadila konečné třetí místo hned za zkušenými Španěly a Italy. Jde o historicky nejlepší výsledek české posádky v tomto seriálu, navíc s vozem z české produkce. Žďárský s Nábělkem pak letos opanovali premiérový ročník nového domácího šampionátu rally pravidelnosti pro všechny sériové automobily s alternativním pohonem PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally.

Do letošní sezóny poháru FIA ecoRally Cup odstartovali Žďárský s Nábělkem v březnu ve Španělsku. Na závod vzdálený 2000 kilometrů se rozhodli zbrusu novým vozem z Nošovic dojet po vlastní ose, což se povedlo v pohodě a bez starostí – především díky kvalitní síti hyperchargerů a úspornosti elektrické Kony v reálném provozu. Podrobnosti z cesty napříč Evropou najdete v článku Přes 600 km na jedno nabití. Češi s Konou vezou stříbro ze Španělska.

Hned první závod přinesl tovární posádce podporované Hyundai Motor Czech vítězství v hodnocení spotřeby. Po započtení druhé hlavní disciplíny, tedy pravidelnosti, bylo výsledkem celkové stříbrné umístění hned za zkušenou domácí posádkou. Ta v minulém ročníku vybojovala mistrovský titul a po většinu tohoto roku zůstali Španělé pro Čechy úhlavními konkurenty.

Důležité domácí zlato

Druhou zastávkou seriálu byl domácí závod v Českém Krumlově při jubilejním desátém ročníku Czech New Energies Rally, kam posádka se startovním číslem 2 zamířila obhajovat loňské vítězství. To se po náročné třídenní soutěži čítající téměř 600 km opravdu podařilo. Po triumfu v Krumlově se navíc posádka Žďárský-Nábělek usadila na prvním místě celého šampionátu.

Na další soutěž v Portugalsku tak česká dvojice vyrážela hrdě se startovním číslem 1. I do 3000 km vzdálené destinace dojela s Konou Electric po ose a stejně jako ve Španělsku brala celkové druhé místo. Jak efektivně dokázali absolvovat cestu dlouhou v součtu skoro 6500 kilometrů popsal Michal Žárský v reportáži Elektrickou Konou do Portugalska a zpět.

Největší výzva? Monte-Carlo

Po prázdninách a zrušeném červencovém závodu na Islandu následovaly v rychlém sledu soutěže ve Slovinsku, španělském Bilbau a Monaku. Výsledkem bylo osmé, druhé a desáté místo. Zejména eRally Monte-Carlo patří pro svou historii, prostředí a obrovskou konkurenci k nejtěžším závodům.

„Pokud chcete uspět na Monte, je potřeba tam vzhledem k odlišnosti soutěže jezdit pravidelně a postupně sbírat zkušenosti. Letos jsme jich získali tolik, že příště už by nás nemělo nic překvapit. Desáté místo a jeden bod do šampionátu byl náš nejhorší výsledek sezóny, ale dosud nejlepší na Monte. Za rok se vrátíme znovu a budeme útočit na nejvyšší pozice,“ podělil se o své postřehy Jakub Nábělek.

Úspěch v nabité konkurenci

Sezónu ukončila koncem listopadu zastávka v italských Dolomitech na EcoDolomitesGT. Další stříbrné umístění vyneslo dostatek bodů pro skvělé třetí místo v letošním šampionátu. Český tým s českou Konou Electric se tak dostal „na bednu“ v konkurenci 35 posádek 11 různých národností, které do letošního ročníku bodově zasáhly. Značka Hyundai zároveň díky tomu získala konečné druhé místo v hodnocení výrobců z celkem deseti značek.

Mistři republiky

V domácím šampionátu PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally si již před posledním závodem na Šumavě posádka Michal Žďárský (na snímku vlevo) – Jakub Nábělek (vpravo) v předstihu zajistila domácí titul a za dopomoci dalších posádek s vozy Hyundai i titul v hodnocení značek. Stále však na jihu Čech bylo o co bojovat, zbývalo totiž získat ještě poslední pohár za hodnocení spotřeby.

Na závěr povedené sezóny zažil tým Hyundai na 1. Classic Rally Šumava Klatovy závod z říše snů. „Po sedmi vyhraných zkouškách z osmi jsme ukořistili první místo nejen v disciplíně regularity, ale poměrně přesvědčivě i v kategorii spotřeby,“ popsal Michal Žďárský. Za přispění druhé posádky s Konou Electric (Petr Beneš – Pavel Baron) se povedlo znovu potvrdit i vítězství mezi značkami a dvakrát tak podtrhnout letošní titul v této disciplíně. Celkem se tohoto ročníku zúčastnila elektrická auta 15 různých výrobců.

Sdílet