RD4 BRUDRA Virtual Drift Challenge ovládl Hildebrand

Rozvržení trati pro tento závod bylo odvozeno od zavedeného standardu z předchozích ročníků Drift Masters. Rychlá a technicky náročná trať v kombinaci s hojnou mezinárodní jezdeckou účastí slibovala výbornou zábavu. Ještě několik minut před závodem byla startovní listina obsazena 32 jezdci. Bohužel se někteří z nich nedostavili na rozpravu, a tak ke kvalifikaci nastoupilo pouze 26 borců. Prvních pár jezdců předvedlo průměrné kvalifikační jízdy okolo 50 až 70 bodů.

Sesadit průběžně vedoucího Abdulrahmana se v závěru kvalifikace pokoušelo hned několik závodníků. Nejblíže tomu byl Karol Hildebrand. První jízdu jsme si, bohužel, kvůli problému s živým přenosem nemohli užít naplno, ale z úst moderátora pak zazněla důležitá informace o výsledku. Bodový zisk činil 94. Tlak ve druhé jízdě musel být na Karola značný, ale na jeho výkonu to nebylo znát, dělal co mohl, na zlepšení to však nestačilo. Pravidla totiž v případě, kdy dva jezdci získají shodné body, hovoří jasně. Rozhoduje se podle druhé jízdy a tu měl o tři body lepší Abdulrahman.

Tandemové jízdy kvůli menší účasti začínaly na úrovni TOP 24. Tedy prvních 8 kvalifikovaných postupovalo do TOP 16 napřímo. O další pozice se museli utkat ostatní. Bohužel ne všechny souboje byly tak těsné, jak bychom chtěli. V mnoha případech rozhodovaly zásadní chyby jak u vedoucího, tak stínujícího jezdce. Vozidla často končila zadním nárazníkem v betonové bariéře, anebo jedno v druhém. Krom jednoho battlu pak vždy zvítězil ten lepší z kvalifikace a po několika desítkách minut bylo jasné pořadí pro další část večera.

V TOP 16 se stalo několik nešťastných situací, kdy vedoucí jezdci průběžného bodování chybovali a připravili se tak o drahocenné body do šampionátu. Jedním z nich byl Mustafa Amine. Ten nastoupil proti Jakubovi Valíkovi. Jako leader si Mustafa vedl pěkně. S přehledem a bez zaváhání provedl téměř bezchybnou kvalifikační stopu a Jakub se dlouho nemohl dostat blízko a vyvinout tlak. Krkolomným manévrem před vracákem však nabral trochu rychlosti a v závěru byl již těsně zavěšen za Mustafou. V opačném gardu mohl Mustafa zvolit trochu mírnější tempo, ale to neudělal. Do battle šel po hlavě a držel se těsně v závěsu za Jakubem. V nájezdu do poslední táhlé zóny však Saudsko – arabský jezdec přehazoval velice natěsno a narazil do Jakubovy Toyoty. Tímto manévrem pro Mustafu večer skončil. Stejně rychle skončil také Matěj Janšta. Ten ve vedoucí pozici v souboji s Janem Fidrichem kolidoval s betonovou bariérou v závěrečné pasáži trati a srovnal. Jan nedokázal na chybu reagovat, a ještě došlo ke kolizi.

Nejhezčí tandem předvedla dvojice Nikolas Cibulka a Yasir Saad. Jak jsme se mohli přesvědčit, stínování je pro oba oblíbená disciplína, a tak si nechtěli nechat nic zadarmo. Pravděpodobně rozhodla, trochu nečekaně, vedoucí pozice. V závěru totiž Nikolas nedokázal nárazník svého vozu dostat blízko k bariéře, a to mu rozhodně nebylo ku prospěchu. Battle deficit si sledující vynahradili při soubojích TOP 8 na ostří nože mezi Yasirem Saadem a Karolem Hildebrandem. Už od začátku se nedalo čekat nic jiného, než dokonalá lead jízda následovaná těsným stínováním. Už po pár metrech se očekávání naplnila a byla to opravdu úžasná podívaná. Oba jezdci udržovali jen několikacentimetrovou vzdálenost, těsně projížděli kolem betonové bariéry a situace pro rozhodčí nebyla vůbec lehká. Nakonec rozhodnutí padlo až po třetí tandemové jízdě. Radostněji ze souboje vyšel slovenský jezdec Karol Hildebrand. V TOP 4 se rozhodovalo o tom, kdo se podívá do malého a velkého finále. Výsledky soubojů této úrovně pavouka nakonec kopírovaly pořadí po kvalifikaci, tedy ti, co se umístili lépe, postupovali do souboje o první příčku.

Čtvrtý závod byl hodně náročný pro protagonistu souboje o třetí místo Jana Fidricha. Ten se dokázal probojovat přes všechny soupeře z TOP 24 až do malého finále. Ovšem ani po tolika soubojích neztratil koncentraci a vůli vyhrát. Výkony v první rozjížďce byly mezi Janem a Jakubem Hoffmannem srovnatelné. Několik chyb na vedoucí pozici na jedné straně a dost podobné stínování na straně druhé. Porota nedokázala rozhodnout a tandem se opakoval. Jan vycítil možnost výhry, a tak do opakování dal opravdu vše. I přes to, že Jakub nejel jako leader vůbec ideálně, Honza věrně kopíroval jeho trajektorii a vytvářel neutuchající tlak. V opačných rolích se opět vedlo lépe Janovi. Jeho kvalifikační stopa byla téměř čistá a pěkně čitelná. I přesto však Jakub nedokázal reagovat tak, jak by si představoval. Vlál za Janem ve velké vzdálenosti, ani její zkrácení v závěru mu nebylo nic platné. Fidrich tak završil svou vítěznou vlnu třetím místem.

Již jednou se v průběhu večera podařilo Karolovi Hildebrandovi porazit velice silného soupeře a ten se proti němu postavil i v úplném závěru. Karol tak mohl svému soku Abdulrahmanovi Alshetwimu oplatit porážku z kvalifikace. Jako leader se na start nejprve postavil Saudsko – arabský jezdec. Kvalifikační stopa mu nedělala vůbec problém a Karol tak mohl pohodlně stínovat. Bylo zajímavé sledovat práci Karola na brzdách. Při každém přehozu ji jen na malý moment stlačil tak, aby dal svému vedoucímu jezdci potřebný prostor k přehození. Po celé délce trati se Karol držel těsně za Abdulrahmanem a navíc v téměř totožném úhlu. Porovnávat v tomto případě vedoucí jízdy obou protagonistů nedává moc smysl. Tam bychom rozdíly a chyby hledali jen opravdu těžko. Oproti tomu stínování v podání Abdulrahmana bylo rozporuplné. Snažil se sice držet blízko Karola, ale bylo to spíše jako na houpačce. Chvilku byla vzdálenost mezi závodními stroji krátká, o pár metrů dál se zase zvětšila. Takto tomu bylo až do konce jízdy. Po krátkém rokování rozhodčí dospěli k jednohlasnému rozhodnutí. Vítězem se stal Karol Hildebrand a připsal si tak důležité body do šampionátu.

 

Sdílet