Jan Ulman obhájil titul mistra Evropy

Jan Ulman, člen ACCR Czech Talent Teamu, obhájil titul mistra Evropy a stal se tak trojnásobným evropským šampionem. Na závodě v bulharském Plevenu vyhrál pět ze šesti rozjížděk ve své kubatuře 85 ccm. I když by mohl nadále sbírat cenné vavříny, rozhodl se o posun v kariéře a přechod na motocykl o objemu 250 ccm. Německý i rakouský promotér přislíbil, že teprve třináctiletý talent může v této třídě startovat. Do evropského šampionátu požádají Ulmanovi o výjimku.

„Na závody jsem se moc těšil, ale posledních deset dní jsme měli strach, abychom se tam vůbec dostali kvůli COVID opatřením. Jediné obavy ze závodů co jsem měl, byly z toho, že pojedu proti svému bývalému trenérovi Pavlu Kejmarovi. Bohužel tyto obavy se naplnily. Po příjezdu na místo, kdy jsem zjistil, že mechanika soupeře bude dělat Pavlovo táta. Dva lidi, se kterými jsem spolupracoval a mám pořád rád, stáli proti mně. Toto se odrazilo na mém výkonu ve volném tréninku a kvalifikaci, kdy jsem se na motorce cítil dobře, ale hlava mě nepustila zajet rychlý čas, díky tomu jsem prohrál kvalifikaci.,“ litoval Ulman

„Do závodu mě rodiče s majitelem týmu Ivan Šulc dokázali tohoto problému zbavit a do závodu jsem šel naprosto uvolněný. Po startu první zatáčku vyhrál soupeř, ale v následné zatáčce jsem si ho vychutnal na brzdy a rozjel si svůj závod. Po pěti kolech ve vedení soupeř neunesl mé tempo a upadl. Ve druhé rozjížďce jsem vyhrál start, jel jsem si své tempo a v nájezdu do posledních dvou zatáček mě soupeř předjel na žluté vlajce, kde jsem asi špatně vyhodnotil situaci a moc zpomalil. Z této situace jsem byl hodně špatný, protože jsem přesvědčen a všichni mě to učili, že v průběhu žluté vlajky se nesmí předjíždět do vyvěšení zelené vlajky, nebo do stanoviště dalšího traťového komisaře. I přesto mě toto druhé místo stačilo k celkovému vítězství v závodě. Do závodní neděle jsem se vzbudil jako již jistý mistr Evropy, protože se dvě nejhorší rozjížďky škrtaly. První závod druhého dne odvodil v čele závodu můj soupeř, ale tři kola před cílem opět upadl a ztrátu již nedohnal. Do druhého závodu jsem doslova vlétl, po třech kolech jsem měl již náskok tři sekundy a ujížděl k poslednímu vítězství v rozjížďce na mojí TM 85 SMX. Jsem šťastný, že jsem dokázal obhájit Evropské tituly z let 2018, 2019 a stal se tak trojnásobným evropským šampionem. Moc děkuji hlavně rodičům, šéfovi týmu Motoperformance Ivanu Šulcovi a dalším nezbytným partnerům k podpoře v této sezóně, která nebyla vůbec lehká,“ vzkázal Jan Ulman, přezdívaný Bulmik.

Sdílet