Závodní sezóna na českých kopcích odstartovala i s účastí Nutrend Racing

První závodní kilometry pro vyznavače závodů do vrchu byly v letošním roce k mání až s velkým odkladem v následku reakce na „řádění“ pandemie covidu-19. Kompletně přeskládaný kalendář odstartoval na začátku července při závodu Vrbenský vrch 2020 u Vrbna pod Pradědem.

Do sezóny vstoupil Nutrend Racing s mnoha novinkami. Na strojích se objeví v letošním roce dvě nové jmenovky, které se budou pojit s novými tvářemi Marka Rybníčka a Davida Dědka, jejichž závodní povinnosti budou směřovat s podporou týmu na závody do vrchu. Na vozech proběhla celá řada dílčích úprav a ty nejpodstatnější se udály na speciálu Norma M20FC Turbo, s nímž bude i letos pokračovat v bojích na kopcích Václav Janík. Start do vrchařské sezóny se odehrál při úvodním podniku domácího mistrovství. Bojovat o mistrovské body vyrazilo do Vrbna pod Pradědem trio výše uvedených jezdců v červencovém termínu, což je pro start závodní sezóny velmi pozdní termín.

Davidovi Dědkovi se podařilo zdárně absolvovat kompletní program celého závodu ve Vrbně, když se mu po oba dny vyhnuly jakékoliv potíže a dvakrát skončil v absolutní TOP 10. Mezi prototypy do 2000 cm3 si připsal shodně dvojí 5. místo. Soutěžní režim byl pro Václava Janíka dlouhé měsíce nedosažitelným artiklem. Jeho chuť do závodění ovšem velmi brzy zeslábla, protože už v sobotním programu ho do dalších bojů nepustila kontrolní hláška na informačním displeji jeho speciálu – porucha na pohonné jednotce. Verdikt byl nekompromisní. V závodě není možné pokračovat, je nutné problém vyřešit přímo u motoráře.

Marek Rybníček dostal velmi výkonný speciál Škoda Fabia „R5“ dostal k dispozici až k prvnímu sobotnímu tréninku, a tak musel z naprostého minima zkušeností najít správnou cestu k prvním bodům dosaženým v kategorii 1 a dílčí skupině 1. Do prvního závodního víkendu vstupoval s velkým očekáváním, co mu návrat do vrchařského „monstra“ s pohonem 4×4 přinese. S obdobnou koncepcí totiž dosáhl v uplynulých sezónách mnoha úspěchů ať už na domácí scéně či v závodech mistrovství Evropy. „Je to v časovém hledisku rychlá změna techniky, ale mám s podobnými auty najeto spoustu závodních kilometrů, tudíž se nebojím, že by to byl až tak zásadní problém, vrátit se zpět k tomuto typu vozu. Samozřejmě bude R5-ka vyžadovat jiný přístup, například co se týče různých detailů v kokpitu vozu přímo při ovládání, nicméně se těším na nový stroj a sžívání se s ním. Snad se nám podaří najít nějaký rozumný setup i společné porozumění už při prvním startu ve Vrbně,“ naznačoval Marek Rybníček, co ho čeká o prvním červencovém víkendu roku 2020. Markovi se podařilo během víkendu postupně zrychlovat a stále zdokonalovat svoje výkony na trati. Při sbírání prvních zkušeností s novým vozem dokázal projet cílem jako druhý v pořadí své skupiny a jako čtvrtý v absolutním.

Nutrend Racing bude pokračovat dalším závodem do vrchu již za 14 dní, kdy se závodní motory rozezní na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou, kde bude pokračovat český šampionát dalším dvojzávodem.

Sdílet