Dakar Rallye 2020 je v polovině!

Asi nebylo ve startovním poli letošního Dakaru jediného jezdce, který by nevyhlížel sobotu 11. ledna. Právě tento den je vypsán jak volný a po celém týdnu tak nečeká jezdce žádný měřený kilometr. Těch mají momentálně závodníci v sedlech a sedačkách svých strojů již více než dva tisíce! Pojďme si nyní zrekapitulovat, jak se v první polovině dařilo české výpravě, která se na letošní ročník vypravila v hojném počtu.


Začneme v kategorii motocyklů, kde je zároveň nejvíce strojů s českou vlaječkou. Papírově nejrychlejším jezdcem měl být zkušený Milan Engel, ten svou roli také naplňoval až do osudné 4. etapy, kde ho postihl defekt zadního kola a ztratil mnoho času. Na sociálních sítích se však Milan svým heroickým výkonem stal hvězdou a záběry na motocykl jedoucí desítky kilometrů po ráfku obletěly svět. Nejrychlejším českým motocyklistou v polovině závodu je tak nováček Martin Michek (na snímku ⬆️ vpravo). Ambasador Autoklubu České republiky se po 6. etapě drží na fantastickém 16. místě ve své kategorii a stříbrné pozici mezi nováčky. Jezdec se startovním číslem 132 je tak bezpochyby největším překvapením české výpravy a nezbývá než doufat, že mu výkonnost vydrží také v druhé polovině závodu. Z dalších českých jezdců jede Jan Brabec na 37. pozici, Petr Vlček je čtyřiačtyřicátý a Jan Veselý devadesátý. V závodě bohužel již nepokračuje Roman Krejčí.

V automobilech se rozhodně podle představ zatím nedaří Martinovi Prokopovi (na snímku ⬆️). Nespočet defektů a prasklá poloosa zapříčinily až 15. pozici v polovině závodu. Martin s novým spolujezdcem Viktorem Chytkou nejsou spokojeni ani se svou rychlostí, uvidíme tedy, jak se popasují s druhou polovinou Dakaru a zda dojedou do cíle alespoň trochu spokojení. Spokojenější je jistě Miroslav Zapletal, který se svým slovenským navigátorem Markem Sýkorou uzavírají TOP20. Boris Vaculík s Martinem Plechatým jedou na 29. pozici. Bohužel také v této kategorii utrpěla česká výprava ztráty. Závod měli pěkně rozjetý také David Ouředníček s Davidem Křípalem. V poslední odjeté etapě se bohužel střetli s kamionem, což resultovalo v silně poškozený Ford a propad na 43. pozici.


Asi nejsledovanější je v České republice tradičně kategorie kamionů. Hlavně posádky Macík – Tomášek – Švanda a Loprais – Pokora – Alkendi (na snímku ⬆️) mají ambice na přední umístění a jejich plán se zatím daří. Posádka s Alešem Lopraisem za volantem je polovině závodu na čtvrtém místě, bohužel na pódiové umístění již ztrácí více než hodinu. Druhá polovina Dakaru však bude ještě dlouhá a nikdo nemá nic jisté, ani tovární Kamazy, které momentálně jedou pro double. Žluté Iveco „Karel“ s posádkou Martina Macíka je na pátém místě o 10 minut za červenou Pragou. Desáté místo drží posádka Šoltys – Schovánek – Šikola z Tatra Buggyra Racing. V závodě již nepokračuje také posádka s českým řidičem Robertem Randýskem.
Perfektní start měl v kategorii čtyřkolek Tomáš Kubiena. Třetí místo v první etapě bohužel pokazila penalizace, definitivní konec poté pro Tomáše znamenala porucha motoru o dva dny později. Velmi pěkně se držel také Zdeněk Tůma, také pro něj bohužel Dakarské dobrodružství již skončilo a to konkrétně v šesté etapě. Jedinými českými bojovníky v kategorii SSV jsou Josef Macháček s Vlastimilem Tošenovským. Po obrovských potížích krátce po startu se jim podařilo udržet v závodě, byť na beznadějně poslední pozici ve své kategorii. Zbytek první poloviny závodu však předvedli kvalitní výkon a momentálně jim náleží 28. pozice.
V druhé polovině Dakaru čeká na závodníky dle slov pořadatele více dun a méně rozbitého povrchu. Uvidíme, komu bude tato změna svědčit a kam se posunou české posádky. Zvlášť v případě Martina Michka a posádky Aleše Lopraise je zaděláno na kvalitní výsledek a nezbývá než českým borcům držet palce v jejich boji s nástrahami těžkého závodu. Sledujte Dakar na sociálních sítích Autoklubu České republiky nebo Czech Motorsport a nic vám neunikne!

Sdílet