Simulátor od Elektra X nyní v centru Prahy!

Společnost ElektraX se dlouhodobě zabývá vývojem a výrobou jezdeckých simulátorů. Cílem je vytvořit simulátor, který bude přinášet jezdci stejný pocit, jaký zažívá v závodním voze a ušetří tak obrovské prostředky při tréninku. Aktuální model simulátoru již testovali přední čeští jezdci ze závodů na okruzích nebo z automobilové rally. Mezi ně patřil také člen ACCR Czech Talent Teamu Filip Mareš, který na simulátoru trénoval pro svou účast na FIA Motorsport Games v Římě.

Nové závodní simulátory můžete vyzkoušet i vy! Stačí přijít do simulátorové arény MyRace v centru Prahy. Nepotřebujete s sebou žádné vybavení, hodí se pouze závodní rukavice, kterými budete svírat obdélníkový volant s displejem a řadou barevných knoflíků a závodní boty, které Vám zajistí optimální kontakt s kovovými pedály. Simulátory samozřejmě disponují skořepinovými sedačkami z karbonu a pětibodový pásy, které vaše tělo podrží i v těch nejtěžších zatáčkách. Simulátory již využívají také některé stáje ve Formuli 1! Průkopníkem virtuálního závodění je stáj McLaren, která výrazně investovala do vývoje simulátorů. Inspirací bylo McLarenu cvičení vojenských pilotů, nebo kapitánů Aerolinek.

Simulátory, které najdete v Praze, samozřejmě nestojí stovky milionů eur, nemusíte tak mít obavu přijít si je vyzkoušet. Zároveň však jejich vývoj trval více jak deset let a v současné době na něm trénují profesionálové. Jejich autorem i duchovním otcem je bývalý dráhový cyklista a současný automobilový závodník Petr Lisa. Sportovec z Kraslic je závodník srdcař a v životě mu jde především o to, aby vítězil. „Moje krédo zní Born to be first a já se ho snažím držet,” říká hrdý autor. Na závodním simulátoru se toho dá opravdu hodně naučit. Důležitá je také zábava, simulátor tak využívá běžně dostupný software s nekonečnou nabídkou automobilů i mezinárodních okruhů. Jeho kouzlo spočívá v hardwaru. Hydraulika přenáší na sedačku i řízení síly, které zažíváte při skutečné jízdě. Pocit věrohodnost zesiluje i dokonalý výhled do tří obrovských 180° monitorů nahrazujících čelní a boční okna stejně jako proud vzduchu, který mi fouká do obličeje z výduchů pod volantem. Brzdění, zrychlování, zatáčení, přetáčení, to všechno je jako ve skutečnosti. Každý upgrade je opravdu znát, každé auto má unikátní chování. Ježdění na simulátoru je doslova edukační zážitek.

Pro závodníky se otevírají dosud nevídané možnosti. Zatímco účet za víkendový trénink na okruhu se po započítání opotřebení dílů šplhají přes sto tisíc korun, na simulátoru se dají najíždět hodiny za zlomek ceny. A to nemluvíme o částkách za opravy po bouračkách, za pronájem techniky nebo platy mechaniků. Pokud vás čeká závod na okruhu v Mostě, v Brně nebo na Nürburgringu, není lepší strategií zvolit trénink v podobě simulátoru. Za rozumný rozpočet lze získat velmi slušný základ do závodního víkendu. Velkou devizou simulátoru je nastavení. Telemetrii, kterou si na simulátoru nastavíte a otestujete, si pak přes počítač můžete přenést i do svého závodního auta. I pro lidi, kteří nezávodí, je simulátor dokonalý zážitek. Pokud máte rádi sportovní řízení, tohle musíte vyzkoušet!

Stránky arény MyRace

Video MyRace

Sdílet