Úspěch českých historických vrchařů v Mistrovství Evropy a Poháru národů

Ve dnech 23. – 24. září 2017 proběhl v italském Chianti poslední závod seriálu Mistrovství Evropy v závodech do vrchu historických automobilů doplněný o Pohár národů v této disciplíně. Čeští reprezentanti zde uzavřeli velmi úspěšnou sezonu. V poháru národů skončil Český národní tým na druhém místě a to velmi těsně. Při stejném počtu bodů s vítězným italským týmem rozhodlo o vítězství až umístění dalších jezdců, kde domácí Italové měli výhodu velkého počtu velmi kvalitních jezdců i vozů. Zato v individuálních hodnoceních jsou čeští reprezentanti naprostou špičkou, z 5 možných titulů Mistra Evropy získali 3.


V kategorii 2 (vozy 1970-1975) získal svůj třináctý titul Ing. Josef Michl se svojí Škodou 130RS, který svedl strhující souboj s Italem Palmierim na De Tomaso Pantera. V kategorii 3 (vozy 1976-1981) získal svůj druhý titul Jiří Kubiček též na Škodě 130RS, který celou sezonu sváděl souboje s rakouským jezdcem Glinznerem na Porsche 911 RS a v závěrečném podniku nad ním zvítězil v přímém souboji. V kategorii 5 (formulové historické vozy) získal titul Ondřej Chytil na MTX 1-03 po konstantních velmi dobrých výkonech v celé sezoně.
Trojici Mistrů Evropy doplnili na druhém místě v kategorii 1 (vozy do 1969) Ing. Vladimír Konicar na BMW 2002 Ti, na třetím místě v kategorii 3 Lukáš Matušek na Škodě 130RS a Petr Tykal v kategorii 5 na MTX 1-03. Důležitou součástí Českého národního týmu byli i nestor Miroslav Adámek se svým NSU, který po technických problémech v začátku sezony na „bednu“ nedosáhl a Jindřich Jindra, který se Škodovkami 110 a 120S působil hned ve dvou kategoriích (2 a 3) a svou účastí se výrazně podílel na zisku titulů obou našich Mistrů v uvedených kategoriích. 
 
Celkově lze právě uzavřenou sezonu pro historiky hodnotit jako velmi úspěšnou, počtem titulů jsou závody historických automobilů do vrchu nejúspěšnější disciplínou, která reprezentuje Českou republiku pod záštitou Autoklubu.

Sdílet