Klatovským soutěžím vévodí Kopecký a Comas

Páteční etapu 26. Historic Vltava Rallye i 52. Rallye Šumava Klatovy ovládli favorité. V soutěžení soudobých vozů si nejlépe vedla dvojice škodováckého továrního týmu Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, klání historických vozů vládnou Francouzi Erik Comas – Yannick Roche s Lancií Stratos.
Hned od úvodní rychlostní zkoušky 52. Rallye Šumava Klatovy se ujali vlády nad soutěží Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem. Posádka týmu Škoda Motorsport se svou Škoda Fabia R5 byla nejrychlejší na všech čtyřech rychlostních zkouškách (RZ 5 byla pro „Šumavu“ z bezpečnostních důvodů zrušena) a její náskok činí víc jak půlminutu. Ve velmi vyrovnané bitvě o další příčky si zatím nejlépe vedou Jan Černý s Petrem Černohorským se stejným modelem vozu jako mají lídři, jen díky malé penalizaci za chybu v retardéru jsou až třetí Václav Pech s Petrem Uhlem s Fordem Fiesta R5. O další čtyři vteřiny zpět jsou Jan Dohnal s Jakubem Venclíkem (Ford Focus WRC). Už s trochu větším odstupem pilotuje pátý vůz v pořadí Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), který hájí pátou příčku těsně před polským jezdcem Jaroslawem Szejou, Roman Odložilíkem, Martinem Vlčkem (všichni Ford Fiesta R5), a Vojtěchem Štajfem (Škoda Fabia R5).

Průběžně třináctý v celkovém pořadí je vedoucí muž kategorie produkčních vozů Václav Kopáček (Subaru Impreza), jehož největší soupeř Jaroslav Pešl (Mitsubishi Lancer Evo 9) měl v závěru etapy velké potíže a v pořadí se propadl. Populární hudebník a závodník Daniel Landa (Škoda Fabia R5) chyboval hned v jedné z prvních zatáček soutěže, z příkopu ale dokázal vyjet a po první etapě mu patří sedmnáctá pozice celkového pořadí. Hůře skončila mladičká italská talentovaná závodnice Tamara Molinaro (Opel Adam R2), která přehnala své nasazení na okraji obce Mezholezy a musela z Rallye Šumava Klatovy s poškozeným vozem odstoupit. Posádka ale vyvázla bez zranění, stejně jako všichni další závodníci, kteří své vozy v pátek nezvládli. Italka v úvodu držela velmi slušnou desátou pozici v dobře obsazené kategorii 2WD, které zatím vévodí Patrik Rujbr (Renault Clio R3T) před Filipem Marešem (Peugeot 208 R2) a Andrejem Barčákem (Opel Adam R2).

Pořadí 26. Historic Vltava Rallye zatím s přehledem vévodí bývalý pilot formule 1 Erik Comas (Lancia Stratos), úřadující italský šampión Lucio Da Zanche (Porsche 911) se ale stále nevzdává snů o Francouzově skalpu. Po odstoupení Švéda Myrsella (kterého vyřadila porucha převodovky jeho Porsche 911) a Rakušana Wagnera (jenž s obdobným vozem havaroval) zůstává na dohled vedoucí dvojice už jen Fin Silvasti (Porsche 911), čtvrtý Brit Perez (Lancia Stratos), pátý Švéd Johnsen (Porsche 911) i šestý Nor Jensen (BMW M3) už mají odstup větší. Domácímu šampionátu vévodí posádka z Domažlicka Jan Frei – Petr Šlegl (Škoda 130 LR), která v absolutním hodnocení soutěže bojuje o pozice těsně za první desítkou.
První den soutěží se obešel bez větších komplikací a i havárií bylo pouze minimum, v sobotu ale na závodníky čeká dlouhá a velmi náročná etapa, která zavede posádky až do šumavského podhůří za Sušici. Předpověď slibuje i výrazně složitější povětrnostní podmínky než v pátek, a tak si závodníci i fanoušci přijdou na své. Cíl je v podvečer na klatovském náměstí Míru.
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
download udemy paid course for free
download micromax firmware
Download Best WordPress Themes Free Download

Sdílet