KDO JE KDO V AUTOKLUBU ČR

Rozhovor s Tomášem Kuncem

Je mu 38 let a je předsedou Svazu rally, v oblasti automobilového sportu se pohybuje téměř dvacet let. Od roku 2002 začal pracovat jako sportovní komisař pro Závody do vrchu a jako člen vrchařské komise. V roce 2006 se stal členem Rally komise FAS Autoklubu ČR, sportovním komisařem pro rally a okruhové závody. Po nominaci na podniky WTCC, MS GT, ME v rally, byl v roce 2010 zařazen do programu sportovních komisařů pro F1 a zúčastnil se GP Německa a Maďarska. V roce 2014 byl zvolen předsedou Svazu automobilové rally, členem FIA Regionální Rally komise a o rok později členem FIA komise pro závody na uzavřených tratích. Jako člen mezinárodních komisí FIA je zodpovědný za aplikaci FIA Bezpečnostních pravidel pro rally a závody do vrchu v ČR. Od ledna 2017 byl pověřen řízením Federace automobilového sportu z pozice Viceprezidenta pro automobilový sport.

Tomáši, jsi pověřený řízením Federace automobilového sportu v AČR. Jsi činný ale v mnoha dalších oblastech automobilového sportu, jak to všechno skloubíš?
Moji výhodou je, že nejsem úplným nováčkem v tomto sportu, s řadou lidí pohybujících se v různých disciplínách se znám, o to ta jednání a spolupráce s nimi při přípravě automobilové sezony bude jednodušší. 

Jak to vypadá s tvojí kariérou sportovního komisaře, rýsuje se nějaký závod F1?
Uvidíme, přes zimu proběhly nějaké kontakty, každopádně bych se rád vrátil do tohoto seriálu jako sportovní komisař.

Co tě vůbec k motorsportu přivedlo?

Od dětství jsem měl rád automobilové závody, rally a formuli 1, přál jsem si být u toho. Jsem velmi rád a vážím si toho, že mohu mít tuto práci, která je mi zároveň velkým koníčkem.
Závodil jsi v minulosti? 
Nezávodil jsem, ale chtěl bych se někdy svézt na okruhu nebo při nějaké rally. Ovšem není to stále na pořadu dne.
Máš nějaký motoristický sen, třeba závod, který bys chtěl vidět?
Těším se, že se někdy podívám na Le Mans, je to závod s úžasnými auty a atmosférou. 
Jaké máš další koníčky a zbývá ti na ně vůbec čas?
Času na koníčky moc není, rád sportuji, hraji volejbal a tenis, v zimě samozřejmě lyžuji. Nejvíce mě nabije sportování s mojí rodinou.
Máš na starosti mimo jiné bezpečnostní pravidla při závodech, to je téma, které veřejnost hodně zajímá. Jak by jsi zhodnotil vývoj situace v této oblasti u nás a současný stav?
Co se týká aplikace bezpečnostních pravidel, pokud mohu mluvit za rally, udělal se velký kus práce. Za to patří dík pořadatelům, za jejich odpovědný přístup a děkuji kolegům ze Svazu rally za jejich práci v oblasti bezpečnosti. Pro letošní rok jsou připravena nová školení, věřím, že nové pořadatele zaujme naše bezpečnostní video, které vysvětluje náplň práce pořadatelů při rally originálním způsobem. Nechtěl bych se opakovat, bezpečnost při všech automobilových podnicích je pro nás prioritou číslo jedna!
Jakým směrem se FAS v budoucnu vydá? Máš nějakou automobilovou federaci v Evropě, která tě inspiruje?
Chtěl bych navázat na práci Adama Eliáše, chtěl bych přivést ke sportu mladou generaci. Ať už to budou závodníci, nebo činovníci. Mám blízko k německému ADAC, s tím bych chtěl na poli pořadatelském navázat bližší spolupráci, z jejich strany je velký zájem.
Můžeš nám prozradit jaké změny čekají na fanoušky automobilového sportu v sezoně 2017?
Žádné velké změny nás nečekají, přeji si, aby následující sezona proběhla bez jakýchkoliv vážných událostí a všem automobilovým fandům přeji mimořádné zážitky.

Sdílet