USKUTEČNIL SE POSLEDNÍ PODNIK MEZINÁRODNÍHO MISTROVSTVÍ A PŘEBORU DRAGSTERŮ

V sobotu 27. srpna se na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště konal další – FINÁLOVÝ závod letošního seriálu Czech Drag Serie – Mezinárodní mistrovství a přebor ČR dragsterů.
Na sluncem vyhřátém letišti mohli diváci vidět závodní týmy nejen z Česka, ale také ze Slovenska, Německa a Holandska. Poslední závod je také poslední možnost pro získání bodů. V některých třídách bylo sice už rozhodnuto, ale nebyl to pouze boj o body, ale také o vítězství v závodě! Jezdci absolvovali tři kvalifikační jízdy a po slavnostním představení začal hlavní eliminační závod. Diváci mohli opět vidět Sáru Valešovou a její Junior Dragster Cars, speciální dragsterové „auto“ – Junior Top Fuel. Ve třídě Teenager dragster exceloval v kvalifikacích Daniel Kargl. Ve finálové jízdě ale „zaspal“ na startu a vítězný pohár si z Hoškovic odvážel Jan Fric

Ve třídě National Dragster měl nejlepší umístění v kvalifikaci Lukáš Úbl (Kawasaki 600). Finálovou jízdu s Michalem Poncou (Yamaha 600) s časem 10,526s vyhrál a stal se vítězem závodu. V této třídě také startuje šestnáctiletá Andrea Bínová na speciálu KDF Ducati 749. Svůj osobní rekord posunula na čas 11,0s a rychlost 190km/h !!! 
Ve třídě Modified Street Twin se po delší odmlce – technické problémy – opět objevil Zbyněk Kostelka (HD Buel turbo). Přijel – zajel a časem 9,396s vyhrál finálovou jízdu s Jankem Severou (Suzuki TL1000). Třetí místo si z Hoškovic odvážel německý jezdec Jörg Braune. 
 Největší boje o vítězství se odehrály ve třídách speciálů. Ve třídě Super Street Bike měli jezdci hodně vyrovnané časy. Kvalifikační časy prvních dvou – slovenského jezdce Stana Poživence (Hayabusa turbo) a našeho nejlepšího Tomáše Čížka (Kawasaki ZX12R) se lišily o osm tisícin! Také časy obou německých jezdců byly velmi vyrovnané a v eliminaci vyřadil Dirk Scholz (Suzuki GSXR1000) Martina Bleichera (Suzuki GSXR1000) o jednu desetinu sekundy! Finálová jízda Poživenec x Čížek byla hodně rychlá a do poslední chvíle nebylo jasné, kdo bude v cíli dřív. Stano byl o 0,034s v cíli dříve než Tomáš a vítězství měl v kapse. 
A nakonec speciály nejrychlejší – třída Competition Dragster. Startovní pole česko-holandsko-německé. Speciály o výkonu přes 500 koní! V kvalifikacích si nejlépe s časem 8,0s vedl Markus Laur (Speciál Suzuki GSXR1400 turbo). Těsně za ním s časem 8,1s Jan Kouba (KDF Kawasaki ZZR1400 turbo). Adrenalin provázel všechny eliminační jízdy těchto speciálů. Nejvíc byla eliminace Herman Jolink (Ducati) x Martin Petránek (Honda NOS), kdy Martin vyhrál jízdu o 0,004s a zajel si svůj osobní rekord 8,9s!! Martin měl poslední závody velké technické problémy, kvůli kterým musel vynechat i závod v Hockenheimu. Byl to v sobotu asi nejšťastnější jezdec!
Všichni ale čekali na finálovou jízdu, do které se eliminací probojoval Honza Kouba a Markus Laur. Krásná a rychlá jízda. Honzův čas 8,2s ale nestačil na Markusův 7,9s a Markus si z Hoškovic odvážel vítězný pohár !!!

Sdílet