Autoklub ČR bojuje za bezpečnější silnice

Bezpečnost na silnicích je zásadním tématem, kterému se začal výrazně věnovat Autoklub ČR. Po vzoru Mezinárodní automobilové federace FIA spouští projekt „Road Safety“, který by měl přispět k tomu, že na českých silnicích bude umírat méně lidí. 

„Termín představení projektu jsme si nevybrali náhodou. Blíží se duben, měsíc bezpečnosti. A my bychom rádi, aby toto kdysi tak populární spojení znovu znalo každé malé dítě,“ řekl viceprezident Autoklubu Jan Šťovíček.

Projekt „Road safety“ startuje kampaní „Nedej příležitost!“, která má přivést řidiče do center bezpečné jízdy-polygonů, aby tam zdokonalovali své praktické schopnosti a návyky. „Říká se: Těžko na cvičišti, lehko na bojišti. A tohle rčení platí stoprocentně i pro motoristy. Zvlášť když české silnice někdy bojiště připomínají. Takový trénink pak může při řešení krizové situace zachránit život,“ vysvětlil důvody zaměření kampaně Šťovíček.   

„Kurzy bezpečné jízdy slouží k tomu, aby se řidiči naučili nejen krizové situace zvládat, ale především jim předcházet. Vzdělávání a zdokonalování řidičů je hlavním úkolem právě center bezpečné jízdy a proto vítám kampaň směřující k jejich podpoře a tím i k podpoře bezpečnosti a plynulosti silničního provozu,“ ocenil záměr Autoklubu ČR plk. Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie ČR. 

Významnou součástí kampaně „Nedej příležitost“, kterou pomohla financovat Mezinárodní automobilová federace FIA, jsou dva reklamní spoty, které se natáčely na konci srpna letošního roku v režii vynikajícího mladého režiséra a kameramana Tomáše Jelínka. „Jen na nich kampaň stát ale nebude. Pro řidiče připravujeme například Dny otevřených dveří. První z nich bude v Mostě už v sobotu 29. března,“ uvedl Jiří Došek, předseda Asociace center pro zdokonalovací výcvik řidičů. 

„Podle statistik návštěvnosti, které máme k dispozici, drtivé většině českých řidičů zkušenosti z polygonů chybí. Vloni do některého z center bezpečné jízdy zamířilo asi 17 tisíc lidí, to představuje jen přibližně čtvrt procenta celkového počtu registrovaných řidičů,“ doplnil Došek.

Projekt Road Safety nebude mířit jen na propagaci center bezpečné jízdy. „Dalšími velkými tématy budou například alkohol za volantem, nevěnování pozornosti řízení, používání bezpečnostních pásů,“ vyjmenovává manažer projektu Ondřej Valenta a dodává: „Podstatný je způsob, kterým chceme řidiče oslovit. Komunikace musí být atraktivní, aby oslovila co nejširší cílovou skupinu. A především nejvíce ohroženou skupinu mladých a začínajících řidičů.“ Autoklub ČR proto plánuje využívat jako hlavní komunikační kanál sociální sítě. Další informace najdou zájemci na webové stránce www.road-safety.cz.

V Praze dne 23.3.2015

Sdílet