Zkuste s námi závody do vrchu!

 Poradíme vám, jak na to!

Jezdíte amatérské seriály vrchařů a chtěli byste si vyzkoušet tratě, po kterých se prohání speciály české i evropské špičky? Autoklub České republiky přichází se speciální akcí pro nové jezdce České Trofeje ZAV!

Co ke startům v České Trofeji ZAV potřebujete?
1. licenci jezdce + pojištění
2. otestované vozidlo se sportovním průkazem
3. bezpečnostní výbavu jezdce

Licence jezdce
Pro starty v České Trofeji ZAV potřebujete Národní licenci jezdce typu F. Ta je nyní pro nové jezdce v akci osvobozena od poplatku (standardně 600,- Kč na rok). K získání licence je třeba vyplnit žádost o licenci (ke stažení ZDE)  a nechat si ji potvrdit svým praktickým lékařem (pro tento typ licence není nutné vyšetření speciálním sportovním lékařem). Žádost společně s přihláškou k pojištění (viz. níže) je třeba doručit na FAS AČR, Opletalova 29, 110 00 Praha 1. Dále je nutné dodat 1 kus portrétní fotografie (stačí emailem).
Pojištění
Ke každé vydané licenci se váže také úrazové pojištění jezdce, ke kterému se jezdec současně s podáním žádosti o licenci jezdce musí přihlásit. Existuje několik různých variant v závislosti na územním krytí a výši pojistné částky. Přehled variant najdete ZDE. Základem pro Národní licenci typu F je varianta N1 za 310,- Kč/rok, která poskytuje úrazové pojištění na území ČR (v případě startu v zahraničí – závod Dobšiná – lze připojistit za 25,- Kč/den). Samozřejmě je možné využít i vyšší varianty pojistného krytí. Společně se žádostí o licenci jezdce je tedy nutné zároveň zaslat i příslušnou přihlášku k pojištění, kterou si stáhnete ZDE. Toto pojištění je pro nové jezdce České Trofeje ZAV jediný poplatek, který za licenci hradí.
Pojistná smlouva: http://autoklub.cz/dokument/9622-pojistna-smlouva-fas-acr.html
Pojistné podmínky: http://autoklub.cz/dokument/4362-pojistne-podminky-pojisteni-jezdcu.html

Technický předpis pro skupinu E1H, výbava jezdce (Česká Trofej)
Závodní vozidlo samozřejmě musí splňovat určité předpisy, jak bezpečnostní, tak sportovní. Pro Českou Trofej je technický předpis poměrně jednoduchý a přehledný, požadavky na vybavení jsou mírnější, než pro vozy Mistrovství České republiky. Znění technického předpisu a požadavky na bezpečnostní výbavu jezdce naleznete v článku 6 ZDE
Co vozy kategorie II (formule, prototypy)?
Připravujeme rozšíření České Trofeje i o tyto vozy s objemy do 1000 ccm, 1400 ccm a 1600 ccm. Bližší informace budou zveřejněny brzy na www.autoklub.cz v sekci závodů do vrchu.
Konzultace technických předpisů
Pokud vám nebude v technických předpisech něco jasné a budete potřebovat konzultaci technika, lze využít kontaktní formulář technických dotazů ZDE
Testování vozidla, vystavení sportovního průkazu
Před prvním startem se závodním vozidlem je nutné jeho testování technikem Autoklubu ČR, který prověří, zda je vozidlo v souladu s předpisem pro příslušnou skupinu a vystaví vozu sportovní průkaz vozidla. Na toto testování není nutné nikam jezdit, technik ho provede přímo v místě prvního závodu, kterého se budete účastnit a to před nebo během technické přejímky. Potřebujete pouze 2 fotografie vozu (papírové) o rozměru 9×6 cm, jedna šikmo zpředu a druhá šikmo zezadu. Toto testování a vystavení sportovního průkazu je v případě nového vozidla pro Českou Trofej ZDARMA!
Kalendář České Trofeje

Termín Podnik Závody Délka trati Max. startovné + pojištění
7.- 8. 5. 2016 Náměšť nad Oslavou 2 závody  2030 metrů 3000,- Kč + 1150,- Kč
28. -29. 5. 2016 Ústecká 21 2 závody 3660 metrů 3800,- Kč + 1150,- Kč
4. -5. 6. 2016 Ecce Homo 1 závod 7800 metrů 4000,- Kč + 1540,- Kč
16. – 17. 7. 2016 Dobšiná 1 závod 6800 metrů 150,- €
6. – 7. 8. 2016 Prachatice 2 závody 4400 metrů 4200,- Kč + 1150,- Kč
27. – 28. 8. 2016 Bratrušov 2 závody 3270 metrů 3750,- Kč + 1150,- Kč

Sportovní řády České Trofeje
Česká trofej je vypsána pro vozy skupiny E1H a vyhodnocovány jsou třídy do 1400 ccm, 1600 ccm, 2000 ccm a nad 2000 ccm. Dále je hodnoceno absolutní pořadí v jednotlivých závodech. Na závěr sezony budou vyhlášeni Vítězové tříd a také Vítěz České Trofeje v absolutním pořadí.
Kompletní sportovní řády pro Českou Trofej naleznete v článku 2 ZDE

Nejčastější dotazy
• Pokud se rozhodnu startovat v České Trofeji s licencí FAS, mohu se také účastnit i jiných závodů, nepořádaných pod Autoklubem ČR?
Ano, Autoklub ČR nepostihuje starty licencovaných jezdců v „amatérských“ seriálech.
• Musím mít pro starty v České Trofeji systém FHR (HANS)?
Ne, pro Českou Trofej je systém FHR (HANS) pouze doporučený. Rozhodnutí, zda do tohoto bezpečnostního prvku investujete je pouze na vás. Autoklub ČR jeho použití (v kombinaci s vhodnou sedačkou a pásy) důrazně doporučuje.
• FIA Masters – slyšel jsem o tomto „svátku vrchařů“, mohu se tam také kvalifikovat?
Ano, v rámci tzv. divoké karty bude mít Autoklub ČR možnost nominovat na FIA Masters nejlepší jezdce i z České Trofeje.
• Je možné s licencí typu F pro Českou Trofej startovat v zahraničí?
Ne, jedná se o národní licenci, se kterou je možné startovat pouze v rámci závodů kalendáře České Trofeje. Jediným zahraničním závodem je Dobšinský kopec na Slovensku.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Kontaktujte nás na fas@autoklub.cz nebo telefonním čísle 222 898 175 a váš dotaz rádi zodpovíme.

Sdílet